Rozkład dnia
Ramowy Rozkład Dnia w MP 15 w Puławach
Część I – poranna
6:00 – 8:00
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy swobodne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem.
8:00 – 8:30
Poranne zabawy ruchowe, zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8:30 – 9:00
Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłków oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
Część II – główna
9:00 – 10:00
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego oraz programów przyjętych do realizacji. Realizacja zajęć edukacyjnych, zabaw twórczych, ruchowych, w tym język angielski stymulujących rozwój dzieci.
10:00 – 10:45
Zabawy swobodne w kącikach zabaw, wg zainteresowań dzieci.
10:45 – 11:00
Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience.
11:00 – 11:45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na dwór, na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy ruchowe, tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk i zjawisk przyrodniczych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11:45 – 12:00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe.
12:00 – 12:30
Część III – poobiednia
12:30 – 12:45
Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu
12:45 – 14:20
Odpoczynek dzieci, leżakowanie w grupach młodszych, bajkoterapia, słuchanie muzyki relaksacyjnej
14:20 – 14:30
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14:30 – 14:45
Podwieczorek – kultura spożywania posiłkOw.
14:45 – 16:00
Zabawy swobodne dzieci. Zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycielki rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci. Praca indywidualna z dziećmi. Zabawy na dworze. Rozchodzenie się dzieci.